افزونه چیست؟
به وبگاه تخصصی و جامع فناوری و رایانه ایران و جهان خوش آمدید.
افزونه چیست؟
نوشته شده توسط Michael در ساعت 18:50

 بیش از 50000 افزونه در مخزن وردپرس وجود دارد که می توانید بصورت رایگان ازآنها دروب سایت خود استفاده کنید.

افزونه های وردپرس این امکان را به توسعه دهندگان می دهند که  کد موردنظر خود را اضافه کنند و تغییرات دلخواه خود را اعمال کنند و عملکرد جدیدی در وب سایت خود بدست بیاروند.

 

چگونه می توانیم افزونه بنویسیم؟

برای نوشتن یا ساختن یک افزونه، باید به زبان های برنامه نویسی مانند

 PHP ، CSS، HTML و JavaScript
آشنا و مسلط باشید.

 در مرحله بعدی شما به یک محیط توسعه برای سیستم عامل ویندوز یا مک نیاز دارید تا بتوانید افزونه وردپرسی خود را دراین محیط  نوشته و تست وآزمایش کنید.

برای نوشتن کدهای خود به یک ویرایشگر متن مانند
notepad
نیاز دارید و یا حتی برنامه های پیشرفته تربرحسب نیاز و خواسته شما که در این زمینه وجود دارد.

 

آیا افزونه های وردپرسی امنیت بالایی دارند؟

بعضی از افزونه هایی که توسط افزونه نویسان و توسعه دهندگان نوشته می شوند ممکن است کد نویسی ضعیفی داشته باشند و هکرها با استفاده ازهمین کدهای ضعیف می توانند به سایت نفوذ کنند و وب سایت شما را دچار مشکل بکنند و امنیت سایت شما را به خطر بیاندازد.
قبل از انتخاب افزونه موردنظر خود نکات بسیارمهمی است که باید حتما به آنها توجه داشته باشید تا بتوانید یک افزونه مناسب و امن را برای وب سایت خود انتخاب کنید در ادامه مطلب به آن اشاره خواهد شد.

 

چه نکاتی را باید برای انتخاب افزونه مناسب بدانید؟

از بین هزاران افزونه وردپرس انتخاب افزونه مناسب کار سختی به نظر می آید.

در اینجا چند سوال وجود دارد که باید هنگام انتخاب یک افزونه مدنظر داشته باشید.

چه مدت از به روز رسانی این افزونه می گذرد؟

آیا با آخرین نسخه وردپرس سازگار است؟

آیا مردم پاسخ سوالات پشتیبانی خود را دریافت می کنند؟

سایر کاربران چگونه به این افزونه امتیاز می دهند؟

 

اگر به این چند سوال به دقت توجه کنید و همه نکات لازم را درنظر بگیرید می توانید یک افزونه وردپرسی مناسب را انتخاب کنید و وب سایت تان دچار مشکل و آسیبی نمی شود. 

 

افزونه های وردپرس را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

افزونه های رایگان

اگر وب سایت شما به تازگی راه اندازی شده و نمی توانید هزینه زیادی بابت خرید افزونه بکنید افزونه های رایگان وردپرس انتخاب مناسبی می تواند برای وب سایت شما باشد و همزمان با پیشرفت وب سایت خود می توانید افزونه های پرمیوم یا پولی را جایگزین آنها کنید.

 

افزونه های پولی

افزونه های پولی یا پرمیوم وردپرس افزونه هایی هستند که ویژگی ها و عملکرد بالاتری نسبت به افزونه های رایگان دارند این افزونه ها با داشتن ویژگی های اضافی در وب سایت شما باعث حرفه ای ترشدن وب سایت شما و در نتیجه باعث رشد بهتر کسب و کارتان می شود.

 

افزونه های اختصاصی

اما گاهی اوقات ممکن است لازم باشد افزونه خود را کدنویسی یا اختصاصی کنید! این می تواند کارآمدتر از استفاده از یک افزونه دیگری باشد، زیرا ممکن است فقط به بخشی از کد ارائه شده توسط آن ها نیاز داشته باشید. همچنین به این معنی است که می‌توانید افزونه‌ای ایجاد کنید که نیازهای شما را دقیق‌تر پاسخ دهد ، یا می‌توانید یک افزونه موجود را برای تطبیق آن با سایت خود سفارشی کنید.

 

سخن آخر

امید است که این مطالب کمک کند تا بتوانید در مورد افزونه های وردپرس بیشتر بدانید و یک انتخاب مناسب برای افزونه موردنظرخود روی وب سایت خود داشته باشید.حتما نکاتی که در این مطلب ذکرشده است را با دقت رعایت کنید و اگر قصد راه اندازی سایت وردپرسی دارید قبل از شروع با یک کارشناس وردپرس مشاوره داشته باشید تا برای پیاده سازی سایت دید درستی به شما بدهد درصورت نیاز به افزونه نویسی سفارشی یا اختصاصی درسایت تان میتوانید از تیم قدرتمند پشتیبان وردپرس کمک بگیرید و آن را تهیه نمایید.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: عمومی، ،